Ana içeriğe atla

Valentine's Day

Bugün şu son saatlerine girmiş bulunduğumuz Sevgililer Günü yani nam-ı değer Valentine's Day. Nedir bu Valentine's Day? Şöyle ki yani bizim kulak aşinası olduğumuz konu şu: İki tane zina eden genç varmış efendim vaktin birinde. Bunlar tabi mercimeği fırına verdikten sonra o yörenin halkı durur mu? Hep bir ağızdan yakın.öldürün.verin bu günahkarların cezalarını diye veryansına başlamışlar. Tabi bu olayların üzerine kahramanlarımız kaçacak delik aramaya başlamışlar. Tam bu halk kahramanlarımızı yakalayıp cezalarını verecekken Papaz efendi girmiş devreye.Papaz Valentine. Papaz efendi demiş ki "Eyy yöremizin sevgili vatandaşları bu iki kardeşimiz birbirini sevmiş ve bir sonuca ulaşmışlar bunları öldürmenin ne anlamı var bırakın gençler istedikleri gibi yapsın istedikleri gibi sevişsin". Buna duyan halk noluyoruz falan olmuş tabi ama gel gelelim Valentine bu iki arkadaşı kurtarıp onlara sahip çıkmış ve bunun üzerine her 14 Şubat kutlanır olmuş. 

Bu 14 Şubat'ın ortaya çıkış hikayesi. Senin fikrin yok mu birader? diye sorarsanız var. Amerikan kapitalizmin, emperyalizmin kölesi olduğumuz şu zamanda bu gibi günlere "özel gün" imajıyla ülkemizde ve dünyada tonlarca paralar ayrılıyor hepimiz bunun farkındayız. Bu bir klişe gibi gelebilir size ama sırf bu yüzden bu gibi özel günlere önem vermeyenlere ya bırak kardeşim bu ayakları kurtul şu klişe muhabbetlerden kutla işte ne olacak muamelesi yapmayın. Böyle bir kültüre üstelik bizim Türk kültürü olarak hiçbir yerimizde olmayan bu kültüre karşı bir karşıt görüş olmazsa bunun sonu gelmez ve bu gibi saçma özel günler daha çok piyasaya çıkar ve para tuzağı elbet bir gün bizi de içine çeker. Ayrıca yine bir klişe söyleyeyim size. Hiçbir kişi sadece bir gün özel olmamalı tek o gün hediyeler çiçekler sunulmamalı ona.Doğum günü meselesi de öyle ona neden bir şey demiyorsun diyebilirsin ama o ayrı arkadaş o ayrı. Yani sen bir hayatı paylaşmayı düşündüğün insana 14 Şubat'ta çiçek hediyeyle geçiştirdin diğer 364 gün onu ne yapacaksın. Mesela, Mart 20'de elinde bir çiçek bir hediyeyle gelsen daha anlamlı olmaz mı? Sevgilin tarafından "Bak bana değer veriyor,aklındayım"imajını güçlendirmez misin? Güçlendirirsin güçlendirirsin. Bir de olaya bu yönden bakın derim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ADALET- JUSTİCE

Son günlerde ülkeyi oldukça meşgul eden bir mesele var. Sabah kalktığımızda haberlerde, akşam haberlerde, gün içinde sosyal medyada gezinirken iki haberden birinde karşımıza çıkıyor. Çıkmalı mı? Tabiki çıkmalı. Çünkü bu haber günlük haber niteliğinde değil yaklaşık bir ay süreli bir haber niteliğinde. Peki ne bu haber? Anamuhalefet partisi başkanının lideri Kemal Kılıçdaroğlu'nun ADALET YÜRÜYÜŞÜ! CHP milletvekili Enis Berberoğlu'nun tutuklanması sonucu böyle bir karar alarak Ankara'dan İstanbul'a bir yürüyüş başlattı. Sayın Enis beyin suçu MİT tırları haberini yapan Can Dündar'a casusluk etmesiymiş. Biz böyle biliyoruz. Öncelikle Can Dündar'ın yaptığı haber tamamen skandaldır ki devletin bu tutumu doğrudur. Gazeteci olmak her haberi yapmak, devletin sırları olması gereken bulguları da haber değerine koyup halka sunmak değildir. Bir gazeteci elbette çarpıcı haberler yapmalı, yazılmayanı yazmalı, özgür olmalı fakat eğer bu haberler devleti zarar verecek duruma ge…

Hindistanın Yazılım Başarısı-India's Software Success

Hindistan: Çok tanrılı dinleri,kalabalık nüfusu, bizlere çok garip gelen yaşam tarzları ve daha birçok garipliklerle dolu bir ülke. Refah düzeyinin yüksek olmadığı,yoganın merkezi,ineklere tapılan bir yer.Tapınaklarıyla,Tac Mahal'iyle,mağaralarıyla turistik ögeleri içinde bulunduran ülke.Ayrıca dünyanın en kalabalık ikinci ülkesi konumunda olduğunu da belirtelim.

Hindistan'ı diğer ülkelerden ayıran ve şu aralar daha çok bu konu üzerine düşülen bir şey var. O da Hindistan'daki YAZILIM başarısı.

Bu adamlar yazılım konusunda o kadar ileriye gittiler ki tüm dünya bunun araştırmasını yapıyor.Araştırmasını yapıyorum derken abartmıyorum gerçekten de bazı üniversitelerde bu konuyla alakalı çalışmalar yapılıyor.Çünkü adamlar bu işte çok büyük bir atılım gösterip zirveye yerleştiler diyebiliriz.Günümüz dünyasını belki de en önemli teknolojisi "Bilgi Teknolojisi" ve Hintliler bu işi gerçekten iyi yapıyorlar.

1970'li yıllarda ülkede ithal edilen donanımlarının yazılımı i…

YGS İntiharı

Yanılmıyorsam iki veya üç gün önce üniversiteye giriş aşamasının ilk sınavı olan YGS açıklandı. Kimisi aldığı puandan memnun oldu kimisi barajı geçemedi kimisi de umutlarını bir sonraki seneye bıraktı. Barajı geçenler LYS'ye çalışmaya başladı bir üniversite kazanıp hayatlarını kurtarabilmek ümidiyle. Geçemeyenler ise ya bıraktılar artık okuma işini hayata atılma düşüncesine kapıldılar ya da bir sonraki seneye kendilerine hazırlamaya koyuldular. Puanını beğenmeyen kesim de daha iyi hazırlanıp tekrar deneyecek şansını.

Bu adaylar sınava giren adaylar bir de giremeyenler var malum. Saat farkı sebebiyle sınavı kaçıranlar.Herkesin hala gözünün önüne gelir 1 dakikalık fark ile sınav yerine geç kalıp içeri alınmayan öğrencinin ağladığı görüntüler. Gerçi o bir senesini kaybetti ama Haluk Levent bu kaybolan senesinin telafisi için bir senelik dershane masraflarını karşılayacağını duyurdu. Bir nebze de olsa bu sınavı kaçıran aday için iyi bir haber olabilir. Televizyonda çok görmüştük YGS g…